Scouting

Scouting Wilo is onderdeel van Scouting Nederland, de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland met zo’n 100.000 leden. Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. De activiteiten zijn erop gericht dat, naarmate de kinderen ouder worden, de begeleiding afneemt en hun zelfstandigheid toeneemt. Scouting biedt haar (jeugd-)leden, ongeacht culturele achtergrond, afkomst, geloof, beperking of politieke overtuiging, een veilige en leerzame speelomgeving.

Er zijn verschillende soorten Scouting: landscouting, waterscouting en luchtscouting. Ook kinderen met een beperking kunnen deelnemen aan het Scoutingspel. Scouting Wilo is landscoutinggroep. We hebben verschillende speltakken waarin kinderen en jongeren uit één leeftijdsgroep hun spel spelen. Bij Scouting Wilo kun je ook terecht als leiding, bestuurslid of algemene vrijwilliger.

Kijk voor meer informatie over scouting en Scouting Nederland op www.scouting.nl.