Leeftijdsgroepen

Scouting Wilo kent verschillende leeftijdsgroepen. Afhankelijk van je leeftijd word je lid van één van deze speltakken. Iedere speltak heeft zijn eigen kenmerken, maar het doel is altijd om kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding te geven. Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfstandigheid en ontplooiing zijn hierbij centrale thema’s. Iedereen vanaf 18 jaar kan ook leiding worden of een bestuursfunctie binnen de vereniging vervullen.

5-7 jaar: Bevers

Kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting ‘bevers’ genoemd. De bevers gaan samen met de andere dorpsbewoners op avontuur in het dorp Hotsjietonia. Spelenderwijs leren bevers van alles!

Opkomsten: zaterdag, 10.00 tot 12.00 uur

7-11 jaar: Welpen

Kinderen van 7 tot en met 11 jaar worden bij Scouting ‘welpen’ genoemd. De welpen spelen hun spellen in de spannende jungle en gaan met Kaa, Rikki-Tikki-Tavi en de andere junglefiguren op pad waarbij ze allerlei handige dingen leren.

Opkomsten: zaterdag, 10.00 tot 12.00 uur

11-15 jaar: Scouts

Kinderen van 11 tot en met 15 jaar worden bij Scouting ‘scouts’ genoemd. De scouts gaan kamperen, koken hun eigen eten en ze leren hun eigen mening te vormen.

Opkomsten: zaterdag, 19.00 tot 21.00 uur

15-18 jaar: Explorers

Jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden bij Scouting ‘explorers’ genoemd. Explorers bedenken zelf welke activiteiten ze willen doen en leren onder andere hoe je zelf een expeditie (kamp) kunt organiseren.

Opkomsten: vrijdag, 20.00 tot 22.00 uur

18-21 jaar: Stam

De speltak van 18 tot en met 21 jaar wordt bij Scouting Wilo de ‘stam’ genoemd. De Stamleden organiseren hun eigen kampen en activiteiten.

Opkomsten: vrijdag, vanaf 21.00 uur

Ben je 21 jaar of ouder? Word vrijwilliger bij de Wilo! Kijk voor meer informatie op deze pagina.